Descriere
În anul 1995, Rachel Kranton îi scria o scrisoare viitorului laureat al premiului Nobel, George Akerlof, insistând că ultimul său studiu de economie era eronat. Identitatea, susținea ea, era elementul lipsă, cel care avea să contribuie la explicarea motivului pentru care oamenii – confruntați cu aceleași circumstanțe economice – fac alegeri diferite. Acest moment a constituit începutul unei colaborări de paisprezece ani, finalizată odată cu publicarea cărții Economia identității.
Această lucrare umple un vid esențial în științele sociale, introducând în economie conceptele de identitate și normă. Opiniile oamenilor în legătură cu ceea ce e permis și ce nu, ca și pentru cine, sunt vitale în raport cu efortul depus în muncă – cât de mult muncesc, cum învață, cum își cheltuiesc banii și cum îi economisesc. Prin urmare, e posibil ca identitatea oamenilor – percepția lor asupra sinelui și asupra a ceea ce aleg să fie – să constituie cel mai important factor care le afectează viețile din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, limitele trasate de societate asupra identității pot fi elementele care determină bunăstarea economică.
- Autor: George Akerlof, Rachel Kranton
- Editura: Publica
- Colectie: Economie
- Numar de pagini: 224
- Anul aparitiei: 2011
Recenzii
Nu există recenzii până acum.