Descriere
În toamna anului 1999, John Doerr s-a întâlnit cu fondatorii unui startup cărora tocmai le dăduse 12,5 milioane de dolari, cea mai mare investiție din cariera sa. Larry Page și Sergey Brin aveau o uimitoare forță tehnologică și antreprenorială și ambiții foarte înalte, dar le lipsea un plan de afaceri. Pentru ca Google să schimbe lumea (sau chiar să supraviețuiască), Page și Brin au fost nevoiți să învețe cum să facă alegeri dificile legate de priorități și, totodată, să-și mențină echipa pe calea cea bună, cum să renunțe la strategiile defectuoase, cum să reducă pierderile și cum să încerce rapid altceva. Totul prin intermediul unor informații recente și relevante, care să-i ajute să măsoare ce contează.
Doerr le-a prezentat un sistem de stabilire și atingere a unor scopuri îndrăznețe, denumit OKR – Objectives and Key-Results – Obiective și Rezultate-Cheie. Aflase de acesta în anii 1970, ca inginer la Intel, cea mai bine administrată companie pe care o văzuse vreodată, sub conducerea lui Andy Grove („cel mai mare manager al tuturor timpurilor”). Mai târziu, ca investitor, Doerr a făcut cunoscută invenția lui Grove la peste 50 de companii și, acolo unde a fost folosită cu exactitate, a funcționat.
În acest sistem, obiectivele definesc scopuri prioritare, iar rezultatele-cheie reprezintă modul în care pot fi atinse acestea prin acțiuni specifice, măsurabile, într-un interval de timp stabilit. Beneficiile OKR-urilor sunt profunde: optimizează munca unei organizații, ajută la coordonarea și concentrarea eforturilor, mențin echipa pe calea cea bună şi leagă între ele obiectivele diferitelor departamente pentru a unifica și întări întreaga companie. Pe tot parcursul acestui proces, OKR-urile sporesc satisfacția la locul de muncă și lărgesc experiența celor implicați.
În Măsoară ce contează, autorul prezintă nenumărate exemple, împărtășite de persoane ca Bono sau Bill Gates, pentru a demonstra dinamismul, concentrarea și creșterea explozivă generate de OKR-uri. Această carte va ajuta o nouă generație de lideri să capteze aceeași magie.
- Autor: John Doer
- Editura: Publica
- Colectie: Management
- Numar de pagini: 336
- Anul aparitiei: 2019
Recenzii
Nu există recenzii până acum.